Matchless G9, 1952
Na bijna 33 jaar besloten toch mijn G9 Super Clubman te koop aan te bieden omdat ik er vrijwel nooit meer op rijd. Zonde van deze motorfiets.
Origineel in 1952 in Nederland geleverde motorfiets, koperen dealer plaatje (Wierda’s Motoren Amsterdam) zit nog op het spatbord, originele blauwe plaat uit 1955 zit er ook bij, alsmede het eerste linnen kenteken. Nummers blok en frame gelijk aan kenteken. Buddy is origineel, net als de Amal 276 carburateur (gereviseerd). In 1952 mocht er van de Britse overheid weinig verchroomd worden vanwege de oorlog in Korea, vandaar de gelakte tank en velgen.
Optisch heel netjes, technisch prima in orde, recent olies blok en bak gewisseld. Tellerstand 38.500 km. Bij ± 26.000 km is blok geheel gereviseerd door Rinus van Leest, inclusief drie hard chromen kruktappen (onverslijtbaar). Met 35.000 km zijn wielen (velgen, RVS spaken, banden, lagers) en voorvork gereviseerd. Loopt prima, kruisen bij 100-110 km/h geen probleem.
Moderne elektronische BTH Magneet, stroom regeling ook elektronisch (Jan Beck) met originele (gereviseerde) lucas 6V dynamo, geen accu nodig.
Vraagprijs 6.750 euro, inclusief diverse onderdelen zoals filters, pakkingen, extra setje bedieningskabels, originele exploded view van blok etc.
Eventueel ook nog erbij (of los) te koop, een origineel bagagerek voor Jampotframe en twee leren tassen (samen 250 euro), een solo zadel voor dit frame (50 euro) en diverse andere onderdelen zoals K2F magneet (200 euro; vonkt niet), twin oliepomp (100 euro), set beklede koppelingsplaten (30).
Paul Janssen
06-12663910
info@omnipatent.nl